-
Tomina, Chuquisaca, Bolivia
Noves oportunitats de desenvolupament per als habitants de Tomina / Bolívia
-
Churcampa, Huancavelica, Perú
La comunitat de Santa Elena-Chocceparco necessita aigua potable i sanejament. Pots col.laborar amb nosaltres?
-
San Gil (Colòmbia)
Els camps de San Gil no alimenten les famílies que els treballen. Ajudem-los a millorar la producció i rendibilitat dels seus cultius!
-
Batlagundu, Tamil Nadu, India
Ampliem una escola secundària per a nenes a Batlagundu, Índia
-
Ixobel (Guatemala)
Els habitants d'Ixobel no tenen cap seguretat alimentària. Els ajudem a aconseguir-la?
-
Bhilwara, Rajasthan, India
Índia: Sistema d'abastament d'aigua gestionat per dones
-
Sirwar, Karnataka, India
Construïm una nova escola a Sirwar, Karnataka, Índia
-
Ijio, Nigeria
Ijio té una escola que s'ha quedat obsoleta. Els ajudem a renovar-la?
-
Perú
Fomentem la Sobirania Alimentària, la Salut Comunitària i la Sostenibilitat Mediambiental a Perú
-
Kanyakumari, India
Kanyakumari té una planta làctica que s'ha quedat petita. Els ajudem a millorar-la?
SOMOS. Units Per Canviar El Món.
Notícies
Últimes notícies
-
22/05/2012
-
18/05/2012
-
18/05/2012
-
18/05/2012
-
17/05/2012
-
17/05/2012
-
11/05/2012
La Pau, clam i exigència del nostre temps

La pau és condició necessària per resoldre els conflictes inevitables de la convivència humana, i al mateix temps està constantment amenaçada per aquests mateixos conflictes.
La pau és clam i exigència de tots els qui estimen la humanitat. El 14 i 15 de febrer, La Facultat de Teologia de Catalunya, per mitjà del Seminari de Doctrina i Acció Social de l’Església (SEDASE) del Departament de Teologia Moral, organitza una Jornada sobre La Pau, clam i exigència del nostre temps. Vol ser una aportació de l’esperit cristià a la pau avui, al nivell acadèmic que li correspon.
«La pau no és simplement absència de guerra ni tampoc un equilibri estable entre forces adverses, sinó que es fonamenta en una concepció correcta de la persona humana i requereix la construcció d’un ordre segons la justícia i la caritat.
La pau és fruit de la justícia (cf. Is 32,17), entesa en sentit ampli com el respecte de l’equilibri de totes les dimensions de la persona humana, La pau està en perill quan no es reconeix a l’home el que se li deu com a home, quan la seva dignitat no és respectada i quan la convivència no s’orienta al bé comú. Per a la construcció d’una societat pacífica i per al desenvolupament integral d’individus, pobles i nacions, la defensa i la promoció dels drets humans són essencials.
La pau és fruit també de l’amor: la pau autèntica és cosa més de la caritat que de la justícia, perquè a la justícia li correspon tan sols eliminar els obstacles a la pau: l’ofensa i el dany; però la pau mateixa és un acte propi i específic de caritat» (Compendi de la Doctrina Social de l'Església, 494).
Comentar a les xarxes socials
- Imprimeix
- RSS
-
Què és això?Tanca
Totes les icones apunten a serveis web externs i aliens a Mans Unides que facilitaran la gestió personal o comunitària de la informació. Aquests serveis permeten a l'usuari, per exemple, classificar, compartir, valorar, comentar o conservar els continguts que troba a Internet.












