El passat 10 de juny 2022 Mans Unides i la Universitat Ramon Llull van oferir a la comunitat estudiantil una jornada plena de valor i contingut social.
Organitzada per la ONGD i l'URL, que acull a 9 institucions d'ensenyament superior i recerca de gran prestigi, i 1 centre adscrit, totes dues compromeses amb l'impuls de l'Agenda 2030 a través del compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la jornada va insistir que el compromís social és cosa de tots, i ens va animar a la reflexió.
Sota el prisma de la lluita contra la desigualtat, lema anual del treball de Mans Unides aquest 2022, la defensa dels drets de les dones, sector específic d'actuació encara que també eix transversal present a totes les nostres intervencions (sanitàries, agropecuàries, educatives, mediambientals, etc.) ha estat el fil conductor d'una sèrie de ponències, actuacions i tallers que han incidit sobre la importància de la dona com a palanca de canvi indispensable a la seva comunitat.
La jornada es va iniciar amb la corresponent benvinguda institucional de part de:
Josep Desquens, director general d'Exteriors i Cooperació de la Generalitat de Catalunya, que va insistir en la necessitat de sumar esforços a l'àmbit de la cooperació internacional i va explicar l'ambiciós repte d'incrementar els pressupostos públics.
Josep Maria Garrell, rector de l'URL, que va posar l'èmfasi en la voluntat de continuar liderant com a universitat el model d'implantació del pla d'igualtat de les universitats, sobretot per tenir estudiants globals, formats amb un fort caràcter humanista i universal, capaços de liderar un món menys desigual i més just.
Josep Maria Santos, director general de La Salle, que va posar el focus en el caràcter solidari de La Salle i la seva voluntat des de sempre de cooperar a tot el món en projectes propis i compartits.
I Mireia Angerri, presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona, que ens va parlar de la rellevància de les aliances per assolir els objectius de desenvolupament sostenible, així com de "la necessitat d'acabar amb la desigualtat i la violència de gènere, aquesta epidèmia d'abast mundial que afecta una de cada tres dones i nenes del món".
I va comptar amb les fites següents:
Mans Unides i l'URL van signar fa 4 anys un conveni marc de col·laboració cultural, educativa i científica per a la realització conjunta d'activitats en els àmbits de sensibilització, educació, editorial i científic, per unir esforços a la sensibilització del món universitari, contribuint a la formació de professionals crítics i responsables, compromesos en la construcció d'un món més just, fraternal, solidari i en pau per a tothom.
L'acte s'emmarca dins de l'acció de sensibilització vinculada al projecte de cooperació que s'executa a Bolívia (Dones lliures i empoderades exercint els seus drets) de la mà del nostre soci local, el centre Juana Azurduy a Sucre, i que ens finança l'Agència Catalana de Cooperació des del 2020.