Ahir a la tarda va tenir lloc en Caixaforum la gala de lliurament de premis escolars de Catalunya del Festival de Clipmetratges de Mans Unides. El tema d'aquesta XIII edició era Posa el focus en els oblidats, aquests milions de persones que pateixen desigualtats de tota mena que les situen al marge de les societats, que continuen endavant sense tenir-los en compte. Parlem dels més vulnerables, els oblidats del planeta.
Combatre totes aquestes desigualtats és a les nostres mans: només hem d'actuar i fer-ho sense deixar ningú enrere. I aquest és l'objectiu del treball de Mans Unides i del Festival de Clipmetratges.
Els alumnes han hagut de fer ús del seu enginy per a preparar els clipmetratges, en primer lloc, triant el missatge que desitjaven traslladar i després, duent a terme la posada en escena més empàtica. D'aquesta manera, els alumnes no sols han pres consciència d'aquesta problemàtica, sinó que a més s'han esforçat per a fer-la entendre als altres.
L'acte va estar presentat per la periodista i editora Laura Mor, actual directora de Catalunya Religió. Mireia Angerri, presidenta-delegada de Mans Unides Barcelona, va pronunciar unes breus paraules de benvinguda on va destacar la importància de la presa de consciència en la implicació de la societat per a canviar el món i les seves desigualtats i injustícies.
També va participar el president del jurat català, Joan Ferrés, Dr. en Ciències de la Informació i exprofessor de Comunicació Audiovisual en la UPF, que ens va fer reparar en la condició de prosumidors (productors i consumidors) de la gran majoria d'integrants de la nostra societat actual.
Gaudim també de la presència de dos dels nostres patrocinadors: Nacho Moliné, de Comunicació de l'ESCAC, que va presentar una més que apetible Summer School audiovisual, i va fer lliurament de 2 estupends premis-taller a l'escola. I Alex Chacón, gerent d'Institucions del Banc de Santander, que va recordar els 25 d'anys el seu compromís amb el desenvolupament, de suport de l'entitat a projectes solidaris, i va fer lliurament del xec de 200 € per a invertir en material escolar.
Els finalistes van ser:
Menció honorifica: Escola Pia Balmes, autors de l'obra REC- ACCIONA
Menció honorifica: Institut de Roquetes, amb l'obra SCAPE ROOM
Tercer premi: Col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià, per l'obra Nuestra diversión… ¿es su obligación?
Segon premi: Col·legi Sant Josep-Teresianas Gràcia, per l'obra Al límite de la soledad
Clipmetratge guanyador: Col·legi Jesuïtes el Clot, amb El teatro de la vida
Gràcies a tots, i fins a la pròxima, perquè no oblideu que …
el vostre punt de vista pot canviar el món!