Fira de la Ratafia a Santa Coloma de Farners

La Festa de la Ratafia es va fer del 7 al 10 de novembre amb els elaboradors casolans presentant les seves ratafies al concurs més antic de Catalunya.

Va ser un gran èxit amb un munt d’activitats com gegants, capgrossos, concerts, però tot amb una gran protagonista, la Ratafia, el licor gironí per excel·lència.

La comarcal de La Selva-Santa Coloma de Farners va muntar una paradeta de ratafía on també hi havien alguns productes de comerç just com café, xocolata i galetes.

Els diners recaptats es destinen al projecte educatiu que Mans Unides promou a Ghana.

Informació sobre el projecte:

L'escola de Krachi (Ghana) es va fundar l'any 1941 amb 10 nens i 7 nenes, ara compta amb 619 nens matriculats només a primària. Aquest nombre tan elevat es deu al fet que l'única altra escola que existia a la zona es va ensorrar i les autoritats locals van decidir ajuntar les dues en un.

El bloc original de l'escola de Krachi també es va ensorrar fa temps i l'assemblea del districte els va construir un altre que és el que utilitzen actualment. Com que no hi havia lloc suficient per a tots els alumnes de primària, s'han fet 2 branques, la A i la B que van, una al matí i l'altra a la tarda. Aquesta situació està provocant molt absentisme escolar i caiguda en els nivells educatius dels alumnes.

Gran quantitat d'habitants de les illes properes estan mudant-se a Kete Krachi buscant un futur millor i molts altres manen els seus fills a viure amb famílies de la zona i els matriculen a l'escola de Krachi. Això fa que les instal·lacions actuals siguin absolutament insuficients.

Davant d'aquesta situació, les autoritats de l'escola es van dirigir a la Rescue Africa Foundation, una ONG local molt respectada i coneguda a la zona. El seu fundador va ser membre del Parlament en representació de la zona des de 1996 fins al 2000 quan va fundar al costat d'altres 4 persones aquesta ONG té com a objectiu ajudar amb projectes en l'àrea d'Educació, Salut i Medi Ambient.

La Fundació compta amb tot el suport del Bisbe i del departament de desenvolupament de la Diòcesi. No tenint diners per afrontar aquest projecte, la Fundació es dirigeix ​​a Mans Unides sol·licitant un bloc per a la branca "B" de primària (6 aules, biblioteca, sala de professors, magatzem, despatx i 5 lavabos, dos per a nois, dues per a noies i un per als professors). L'edifici es construirà en forma d'U amb tres aules a cada costat i la resta de dependències a la base de la "O". L'edifici queda tancat de nit amb un cadenat per evitar que entri gent o animals.

En total són 302 beneficiaris a més dels mestres i tota la comunitat que es veurà beneficiada per aquest projecte. L'Oficina de Desenvolupament de la Diòcesi, vigilarà de prop les obres i el responsable local sembla perfectament capaç de portar el projecte a terme. Quant a l'aportació local, la Fundació aporta un 15% en metàl·lic per a la construcció i els beneficiaris un 2% en materials. L'aportació local suposa per tant un 17% del cost total del projecte.

I troba aquí tota la informació del projecte.

Subscriu-te a la newsletter

Informar-se és el primer pas per actuar.

Subscriu-te