Projecció de pel·lícula a favor de Mans Unides

Projecció de pel·lícula a favor de Mans Unides

"El Cor d'Àfrica", del director Javier Santamaría, és el títol de la pel·lícula que Mans Unides Mallorca va projectar amb molt èxit d'afluència de públic el dijous 25 de gener.

"El Cor d'Àfrica" ​​és sens dubte una pel·lícula que no deixa indiferent a ningú, en què a un se li posa la pell de gallina en conèixer les calamitats per les quals passen els habitants de la zona.

Mans Unides Mallorca vol agrair des d'aquestes línies a totes aquelles persones que amb el seu suport i el seu donatiu fan possible que tant Mans Unides Mallorca com la Fundació Bangassou puguem seguir lluitant a favor dels més necessitats.

"El Cor d'Àfrica" ​​ens explica la Missió de Juan José Aguirre, missioner combonià, a República Centreafricana, la seva lluita per ajudar els més pobres i oblidats així com les dificultats d'un país en constant guerra, perquè no passem per alt aquestes realitats que pateixen milers de persones.

A dalt, el missioner combonià, Juan José Aguirre, juntament amb un petit de la seva Missió a República Centreafricana.

Fotograma de la pel·lícula "El Cor d'Àfrica".

Els beneficis íntegres de la projecció estan destinats a la Fundació Bangassou i a Mans Unides i serviran per pal·liar les tremendes dificultats tant en aquest país, la República Centreafricana, com en els projectes d'Emergència que té Mans Unides al Sudan del Sud i Kenya, on la fam està fent veritables estralls en la població civil.

Com a exemple, expliquem el problema a Sudan del Sud, el país més jove del planeta, que es mor de fam:

L'emergència alimentària ha aconseguit tal magnitud que el Govern del país va sol·licitar a Nacions Unides la declaració de fam. En Sudan del Sud, avui dia, hi ha almenys 100.000 persones en risc imminent de morir per fam, una xifra que s'estima que en els mesos vinents pugui pujar a 1 milió i, si no es fa res, també s'estima que la meitat de la població del país, uns 5,5 milions de persones, no tindran prou menjar aquest any.

Aquesta fam és una catàstrofe que es veia venir, conseqüència d'anys de conflicte civil ininterromput que va començar quan encara no havien passat ni tres anys des de la declaració d'independència el 2011. L'enfrontament ha causat ja desenes de milers de morts i més de tres milions de desplaçats. Els efectes a llarg termini d'aquest conflicte, juntament amb els alts preus del menjar, la crisi econòmica, la destrucció de les collites i la pèrdua del bestiar, han provocat aquesta situació de fam. Tot i que els camps de refugiats de l'ONU estan desbordats, el major problema el tenen els milions de persones desplaçades de les seves aldees, que no tenen on anar. L'ONU ja ha alertat del risc de genocidi.

A més, els problemes de seguretat han provocat el desplaçament de 3,4 milions de persones i l'abandonament de les fèrtils terres de cultiu. En aquest context, les organitzacions humanitàries troben greus dificultats per accedir a la població, que depèn de l'ajuda humanitària per menjar. A més a més, cal sumar una greu sequera que seca els pous i els camps i mata de fam i de set als animals, de manera que les famílies perden la seva capital i les seves possibilitats d'aconseguir préstecs. Quan comença l'època de pluja, serà impossible accedir a diverses zones i la situació pot empitjorar encara més.

Mans Unides al Sudan del Sud
A més dels projectes de desenvolupament, que forçosament han hagut de limitar-se en els últims anys a causa de la manca d'infraestructures, el perill de robatoris a les carreteres, la manca de materials de construcció, de tècnics, etc., a Mans Unides fa molts anys que treballem per proporcionar ajuda humanitària (menjar nutritiu per a dones embarassades, nadons i nens petits, medicines i assistència mèdica, ajuda psicològica, material escolar, mosquiteres, etc.) en els camps de refugiats de Juba, la capital, a través de la congregació " Daughters of Mary Immaculate ". Un altre d'aquests socis és "Solidarity with South Sudan" (Solidaritat amb Sudan del Sud), amb el que portem molts anys treballant i que té centres a Juba, Yambio i Wau.

Subscriu-te a la newsletter

Informar-se és el primer pas per actuar.

Subscriu-te