Estàs cansat de tenir-ho tot? T'estàs plantejant un canvi en la teva vida? Vols lluitar pels drets humans? Vols donar veu als quals no la tenen? Si t'importa la cura del planeta com a casa comuna de la família humana, has arribat al lloc adequat. Ajuda'ns a canviar el món que no ens agrada. Ara és un bon moment, VEUEN I VEURÀS!
Mans Unides és una ONG de desenvolupament que forma part de l'Església Catòlica. És una organització espanyola, és a dir, que totes les oficines i delegacions (excepte excepcions requerides pel treball en la zona) es troben en territori espanyol. El 87,4% del nostre finançament prové de fons privats, i el 12,6% de fons públics.
El nostre objectiu és lluitar contra la fam i nutrició escassa, la misèria, la falta d'educació, el subdesenvolupament i la malaltia.
Volem que cada persona pugui convertir-se en part activa en un canvi en el seu interior, des d'allò material fins allò moral i espiritual, per a poder tenir una vida digna en tots els sentits.
El nostre desig és arribar a una cultura que valori la dignitat de la persona, la solidaritat, la subsidiarietat, el bé comú i la destinació dels béns. Per a aconseguir-ho, treballem a través del voluntariat, l'austeritat, promovent la pau i la cooperació, la qualitat i la transparència.
Les nostres línies d'actuació són dues: la sensibilització i la cooperació al desenvolupament.
D'una banda, volem donar a conèixer l'existència de la fam i de la pobresa en el món, i denunciar-lo. Nosaltres ho coneixem de primera mà perquè treballem amb projectes en països que viuen aquestes situacions, amb situacions i rostres concrets. Però és molt difícil portar això aquí. És per això que realitzem accions de sensibilització a Espanya, amb l'objectiu d'augmentar aquesta consciència que aquests problemes existeixen i són reals, i que hi hagi un major compromís per part de la societat per a arribar a aconseguir un món més just i més humà. Aquestes accions que realitzem tenen com a objectiu influir en els nostres comportaments individuals, així com en el de les institucions que formen les estructures de govern. Per això, realitzem actes (des de xerrades fins a concerts o festivals) en escoles, institucions públiques i socials, parròquies o uns altres. Per a això, comptem també amb xarxes generades amb altres organitzacions d'àmbit nacional i internacional per a arribar a més persones.
D'altra banda, necessitem reunir mitjans econòmics per a finançar aquests projectes que duem a terme cada any dirigits a atendre aquestes necessitats. Per a això, comptem amb subvencions, campanyes d'emergències i finançament per via directa. Mans Unides es compromet a realitzar aquestes transaccions sempre amb transparència, responsabilitat i rendició de comptes.
La nostra labor se centra en set sectors d'actuació: educació, salut, aigua i sanejament, drets de les dones i equitat, drets humans i societat civil, alimentació i mitjans de vida, i medi ambient i canvi climàtic.
Mans Unides es basa en el generós treball de més de 5.300 voluntaris que treballen sense rebre diners. Per aquest motiu, el 97% dels diners que es recapta es destina als protagonistes dels nostres projectes, els més pobres dels països més necessitats.
En la delegació diocesana de Terrassa, realitzem activitats tant internes com externes.
Durant l'any, organitzem assemblees amb els responsables i voluntaris de la delegació. També realitzem formació de caràcter intern, perquè les persones implicades puguin conèixer en profunditat l'organització i el seu funcionament, així com tallers teòrics i pràctics.
La campanya al febrer és el nostre plat fort: estrenem campanya, i comptem amb la presència d'una persona que està en un dels països en els quals treballem i veu els projectes i participa d'ells en primera persona. Així, podem veure que el treball que fem aquí té unes repercussions allí on no el veiem. És una setmana potent, perquè visitem zones de tota la delegació i les seves comarques, i visitem escoles, parròquies i mitjans de comunicació.
A més de la campanya, es fan altres activitats de sensibilització i recaptació durant l'any, com sopars de la fam, concursos, visites a col·legis i parròquies, excursions i concerts. També participem en les festes de les localitats en les quals estem presents, com a Sant Jordi, les festes populars de Cerdanyola, Terrassa o Granollers...
Necessitem persones que creguin en el que fan i siguin proactives. Això no és una cosa puntual, sinó que és un treball que es realitza durant tot l'any, i ens agrada la gent compromesa que pot donar el seu temps (sigui un dia a la setmana o més) ajudant a realitzar els nostres objectius.
Com a voluntari, pots formar part del nostre equip de dues formes:
Et sentiràs més feliç que mai, sabràs que aquestes canviant la vida de tantes persones que no han tingut la sort que has tingut tu, de néixer aquí, en el primer món.
Aquí sota et deixem els papers necessaris per a emplenar si vols formar part del nostre equip. Posa't en contacte amb nosaltres a través del mail (terrassa@mansunides.org) o trucant per telèfon (93 763 71 06). T'esperem! Fes-te voluntari!
"Pensava que aquestes gotes són com les gotes d'aigua que juntes corren a través d'aquesta nova canalitzación constrïda pels experts de Mans Unides que després de molt d'esforç i estudi de viabilitat, després de la capacitació de les persones que viuen allí, aconsegueixen treure aigua d'aquest pou: quina alegria veure les seves mirades. La seva vida ha canviat, ha estat un projecte transformador, ja mai la seva vida serà com abans. Mans Unids ha obrat el miracle de la solidaritat, l'ha aconseguit amb la teva ajuda: Gràcies en el seu nom.
Només Déu sap el bé que es fa quan sensibilitzem aquí o allí. En aquest col·legi, al qual va el voluntari de Mans Unides i li parla a aquest nen de tres anys, que escolta amb la boca oberta com la mandarina Clementina plora per què ningú la tria en el berenar i prefereixen llaminadures o de súper Pepo que lluita pel bé i la justícia. A l'adult que se li salten les llàgrimes perquè s'adona que la seva aportació com a soci ha aconseguit que recuperi la dignitat aquesta dona que ja té com sortir d'aquesta situació d'esclavitud. Als treballadors d'aquesta empresa que comprenen que gràcies a l'esforç de molts podem arribar a construir un dispensari per a dones embarassades on els seus fills no moriran en néixer."