Dia Internacional de la Mare Terra

Dia Internacional de la Mare Terra, que celebra 50 anys des de la primera festivitat

El 22 d'abril, des de fa 50 anys, és la data marcada al calendari per a celebrar el dia internacional de la Mare Terra. Avui, recordem que el planeta és important perquè ens dóna vida i és la nostra llar, i recordem i apel·lem a la nostra responsabilitat com a societat de cuidar-lo. Tal i com afirma la Organització de les Nacions Unides, l'objectiu d'aquest dia és "aconseguir un equilibri entre la viabilitat i la salut mediambiental i les necessitats socials i econòmiques de la nostra i de les generacions futures". 

La primera vegada que es va celebrar va ser l'any 1970, quan Gaylor Nelson, senador del Partit Demòcrata dels Estats Units i activista ecologista, va promoure una mobilització per a donar visibilitat al moviment mediambiental. Aquell any, 20 milions de persones van sortir als carrers a manifestar-se exigint respecte pel medi ambient. Això va contribuir a la celebració d'aquest dia, a més d'aconseguir que l'administració americana creés l'Agència per a la Protecció del Medi Ambient, un organisme estatal que té com a finalitat la conservació dels animals en vies d'extinció, la potabilització de l'aigua i la neteja de l'aire.

En aquest temps de confinament, durant el qual ens enfrontem al COVID -19, veiem més que mai que les coses estan canviant. La naturalesa i el clima canvien, pateixen. La Mare Terra ens demana que actuem. D'acord amb PNUMA (Programa de les Nacions Unides per al Medi Ambient), cada 4 mesos apareix una malaltia infecciosa nova (i el 75% provenen d'animals). És aquí, en aquestes dades, on podem entreveure la relació estreta entre la salut humana, l'ambiental i l'animal. La situació actual ens ajuda a recordar avui, més que mai, que necessitem un canvi: economies i lleis més sostenibles que promoguin l'equilibri amb la naturalesa i amb la casa comuna.

Per a celebrar aquest dia, organitzacions com el National Geographic ens regalen dades molt valuoses del nostre planeta: retrats d'animals abans de desaparèixer o fotografies de la Terra des de l'exterior. El canvi climàtic existeix, i no és una farsa. Siguem conscients, fem-nos conscients i conscienciem als altres en el Dia de la Terra.

Subscriu-te a la newsletter

Informar-se és el primer pas per actuar.

Subscriu-te