La situació dels drets de les dones al Brasil és molt desigual. Si assumim que pel fet de ser dona, la capacitat d'autonomia es veu frenada per la desigualtat de drets entre els sexes.
En el cas del Brasil, es veu incrementada la problemàtica si ets una dona pobra o de classe baixa. És a dir, ens trobem davant d'un doble estigma, l'ésser dona i ser de classe baixa. Això dóna uns devastadors resultats per al reconeixement i compliment dels drets de la dona al Brasil, donant com a resultat un alt índex de tràfic de nenes i dones, feminicidis, assetjament sexual, prostitució forçada, etc.
Formació i Acompanyament a adolescents de les faveles: A la ciutat de Mossoróm, al Brasil, el 'Centre dóna Mulher' treballa amb adolescents i dones joves de les faveles i d'assentaments rurals en situació de risc social. Mans Unides dóna suport la seva tasca organitzant grups de joves i formant-los en consciència ciutadana crítica i participativa, mitjançant activitats lúdiques, artístiques i creatives.
Les nenes del carrer són més vulnerables al tràfic amb fins d'explotació sexual i altres formes de treball infantil ( UNICEF ) . Al Brasil, en el període de 2001 a 2011, s'estima que van ocórrer més de 50.000 feminicidis - morts de dones a causa de conflictes de gènere , és a dir , pel fet de ser dones- , el que equival a 5.000 morts per any. Després de l'aprovació de la llei, en 2007 els homicidis de dones per violència de gènere van caure lleument, però entre 2009 i 2011 , van tornar als nivells de l'inici de la dècada anterior : 5.664 feminicidis cada any , en aquest país de 200 milions d'habitants " . ( Estudi de l'Institut de Recerca Econòmica del Govern).
Testimoni:
"Em dic ANA PAULA i tinc 18 anys. Als 16, abans de conèixer el 'Centre dóna Mulher', passava més temps al carrer que a casa. El meu padrastre em feia por. Només pensava en escapar-me i portar-se a la meva germana petita. Dono gràcies a Déu perquè aquesta trobada va canviar la meva vida. Ara sé que puc fer moltes coses, que tinc drets i que algun dia podré formar una família i educar els meus fills".