Perquè Mans Unides pugui dur a terme projectes com aquest.
Només el 21% de les dones està alfabetitzada. En general, la situació de la dona és de submissió a l’home (marit o pare), no tenen dret a la propietat privada i són les encarregades de les tasques més dures dins de la família, amb pràctiques que atempten contra els seus drets fonamentals (matrimoni forçat i aïllament).
El projecte se situa al departament de Saaba, província de Kadiogo, a la regió centre de Burkina Faso.
La seva població, molt reprimida, està formada per emigrants que van a la ciutat buscant oportunitats, amb una gran escassetats de recursos comunitaris. No té estructures educatives i amb places insuficients per a cobrir la necessitat escolar. Les que hi ha, tenen estructures defectuoses, material didàctic escàs o nul i un professorat amb formació insuficient.
La Congregació Espanyola de Religioses de Maria Immaculada (RMI) treballa, des de 1992, a Saaba, on des del 2012 gestiona el Centre Educatiu Santa Vicenta Maria. En aquesta nova intervenció, de 9 mesos de durada, es continuarà donant accés a la formació professional a 432 noies joves sense recursos, a través de la formació en costura, brodats, teixit i tintada de teles i gestió administrativa, facilitant així la seva independència econòmica, a través de micro empreses o la venda dels seus productes, afavorint així el seu desenvolupament auto sostenible i el de les seves famílies.
Es millorarà la cobertura d’instal·lacions educatives, amb la construcció d’un edifici que tindrà una doble finalitat: d’una part serà la residència de les joves estudiants sense recursos, ja sigui víctimes d’abusos i violència, o bé que procedeixen de llocs molt llunyans; d’altra banda, servirà per millorar la qualitat educativa del Centre, mitjançant la biblioteca/sala d’estudis i menjador. També es dotarà d’equips i materials necessaris per a la formació i de material de prevenció Covid-19.
Perquè Mans Unides pugui dur a terme projectes com aquest.