Promoció i defensa dels drets humans de poblacions molt vulnerables

El departament de Cortés està localitzat a la zona nord-occidental d'Hondures a la frontera amb Guatemala. És el que concentra la major part de l'activitat industrial del país, el més densament poblat i un dels departaments més violents. L'increment del crim organitzat i tràfic de drogues, el reclutament de nens i adolescents per part de les maras, la deficient resposta judicial que comporta la impunitat, la corrupció i els alts nivells de pobresa i desigualtat estan darrere de la seva taxa de criminalitat.

La Comissió Diocesana de Pastoral Social veu amb especial preocupació l'agreujament de la situació i, a través d'aquest nou projecte, busca donar continuïtat a la feina que realitza amb suport directe de Mans Unides en el camp de la protecció i promoció dels drets humans de la població del departament de Cortés.

A través d'aquesta nova fase es pretén donar suport en 5 municipis del departament:

  • Seguiment jurídic de casos de detencions il·legals derivades del conflicte postelectoral d'eleccions nacionals de l'any 2017, a fi de garantir el degut procés de les persones que guarden reclusió a les presons,
  • Afavorir processos d'informació i capacitació dels drets i els mecanismes per fer-los valer, tenint en consideració l'alta taxa de violacions de drets en el camp de la salut, l'educació, la integritat física, així com el dret als recursos naturals a favor de les persones en les seves comunitats.

DESCRIPCIÓ DE L'OBJECTIU: en general,  avançar en la promoció i defensa dels drets humans en el departament de Cortés, Hondures.I específicament, contribuir a avançar en el compliment dels drets humans en els municipis de San Pedro Sula, Choloma, Villanueva, Sant Manuel i La Lima, departament de Cortés, mitjançant el foment del seu respecte, protecció, promoció i garantia.

DESCRIPCIÓ DELS BENEFICIARIS: beneficiaris directes: 7.270 persones, 3.624 dones, 3.646 homes, integrants dels següents grups:

  1. Agents de Pastoral de la Diòcesi (80), que rebran capacitació per a la promoció i defensa dels drets humans.
  2. Mitjançant programació radiofònica a través de Ràdio Llum, 6.000 persones dels 5 municipis rebran processos informatius i formatius.
  3. Funcionaris del sector justícia (20) i líders comunitaris (30), que rebran processos de sensibilització sobre i el grau de compliment dels drets humans a escala departamental i nacional.
  4. Població beneficiària de la feina voluntària de la Comissió de Drets Humans, que impulsarà actuacions en l'àmbit preventiu, i d'atenció i acompanyament de denúncies de violacions de drets humans en el departament. Es beneficiarà un total de 1.200 persones.

Perquè Mans Unides pugui dur a terme projectes com aquest.

Dóna

També et pot interessar

Subscriu-te a la newsletter

Informar-se és el primer pas per actuar.

Subscriu-te